2014/02/18

Despre meta tags

Ce sunt meta-tags-urile
Meta-tags sunt coduri HTML care sa adauga in HTML-ul unui blog sau site pentru a le indica motoarelor de cautare despre ce scriem. Adaugand titlu, descriere si cuvinte cheie meta unei postari vom indica exact robotiilor motoarelor de cautare care ne viziteaza blogul despre ce am scris in acel articol iar acestora le va fi mai usor sa indexeze acea postare.
despre meta tagsEle se adauga in sectiunea <head> a codului HTML al site-ului sau blogului (se afla chiar la inceputul codului HTML).

Este o greseala sa adaugati meta-tags doar unui singur link, celui de prima pagina. Pentru o optimizare mai buna fiecare pagina pe care o aveti pe site trebuie sa contina meta-tags unice care sa aibe legatura cu ceea ce se gaseste la acel link. Chiar daca poate dura destul de mult, adaugarea lor pentru fiecare link in parte isi merita efortul. 

Titlu Pagina ( title tag)
Este titlul care apare in browser cand cineva viziteaza pagina si textul cu albastru din cautarile pe Google (linkul pe care dam click). 
Nu este un meta tag ci doar un title tag. Lungimea acestuia trebuie sa fie intre 40-65 de caractere si bineinteles sa aibe legatura cu ceea ce scrieti. Pentru fiecare postare alegeti un titlu unic si nu adaugati acelasi titlu fiecarei pagini.
Daand un exemplu, pentru aceasta postare un meta-titlu potrivit ar fi "Despre meta-tags. Ce sunt ele, la ce ajuta si cum se adauga". 

Descriere pagina (meta description)
Descrierea este textul care apare in cautarile pe Google sub titlu( link-ul cu albastru). La fel ca titlul si acesta trebuie sa aibe legatura cu subiectul despre care ati scris la acel link si trebuie sa fie unul unic pentru fiecare link in parte. Acesta poate fi mai lung si recomand sa fie cuprins intre 100 si 200 de caractere. Descrierea penru aceasta postare ar fi: "Despre meta-tags si importanta lor in optimizarea SEO. Afla ce sunt ele, care sunt cele mai importante, cum si unde se adauga si la ce folosesc."


Cuvintele cheie (meta keywords)
Cuvintele cheie sunt vazuti doar de robotii motoarelor de cautare si la fel ca titlul si descrierea ajuta robotii sa afle mai usor despre ce ati scris in fiecare postare, pagina. Recomand intre 5-10 cuvinte cheie pentru fiecare pagina, despartite prin virula. Cuvintele cheie pentru aceasta postare ar putea fi: "despre meta-tags, ce sunt meta-tags, adaugarea meta-tags, optimizare SEO, despre meta-keywords, despre meta-title, despre meta-description, optimizare pentru Google". Acestea trebuie adaugate in functie de ce cuvinte ati scrie voi in Google daca cautati ceva anume care are legatura cu subiectul postarii.

Limba (meta language)
Acesta indica robotiilor motoarelor de cautare limba in care este scris acel articol. Il consider important si pe acesta si il adaug mereu fiecarei postari.


Cateva sfaturi:
 Atat titlul cat si descrierea sau cuvintele cheie alese trebuie sa contina cuvinte care se regasesc in postare.
La adaugarea cuvitelor cheie nu adaugati cuvinte generale, cum ar fi "meta-tags". Alegeti mai bine de ex. "ce sunt meta tags" sau "despre meta-tags". Adaugand doar cuvantul "meta-tags" va fi aproape imposibil ca blogul meu sa fie gasit in cautariile pe Google fiindca concurenta este una imensa. Alegeti cuvinte cheie compuse mai ales daca blogul/site-ul vostru este inca la inceput. Pentru acestea veti avea o pozitionare mai inalta in Google deci o posibilitate mai mare ca cei care cauta ceva sa va gaseasca.


Adaugarea  meta tag-urilor
Acesta este codul pentru meta tagurile Title, Description, Keywords, Language si Autor. Mai exista si altele insa acestea le consider cele mai importante.

<b:if cond="data:blog.url == &quot;URL&quot;">
<title>TITLU</title>
<meta content='DESCRIERE' name='description'/>
<meta name="Language" content="Romanian" />
<meta name="Author" content="Floorin" />
<meta content='KEYWORDS' name='keywords'/></b:if>

Modificati codul schimband URL cu linkul postarii sau paginii, TITLU cu titlul postarii sau paginii, DESCRIERE cu descrierea, Romanian cu limba in care ati scris, Floorin cu numele vostru sau al firmei iar KEYWORDS cu cuvintele cheie alese.
pozitia meta tags

Desii Google nu le mai da la fel de multa atentie acestor meta-tag-uri  ca inainte adaugarea lor inca o consider necesara si folositoare.
Pentru a le verifica daca au fost adaugate corect folositi unealta Meta Tag Analyzer

Am facut un experiment pe acest blog , am postat cateva articole pe blog insa doar unuia i-am adaugat meta tags pentru a vedea daca au un efect pozitiv sau nu pentru motoarele de cautare. A doua zi am dat un search pe Google dupa linkurile celor 4 articole postate si ce credeti? Doar cel caruia i-am adaugat meta-tags a fost indexat. In concluzie meta tag-urile au inca un cuvant de spus in SEO si chiar daca importanta lor nu mai e atat de mare ca inainte cel putin ajuta la o indexare mai rapida in Google.

Niciun comentariu:

Spune-ti parerea:

invata-online.blogspot.com Web analytics